آموزش اپلیکیشن
دیجیاکسپرس امکانی را فراهم کرده که شما بتوانید با وسیله نقلیه خود، بهصورت تماموقت یا پارهوقت و بدون واسطه، کالاهای دیجیکالا را به دست مشتریان رسانده و از این راه، کسب درآمد کنید.
شما میتوانید با آگاهی از شرایط ثبتنام در دیجیاکسپرس و پس از ثبتنام حضوری و مطالعه آموزش استفاده از اپلیکیشن سرویس تحویل برنامهریزی شده یکی از سفیران فعال دیجیاکسپرس شده و با نصب اپلیکیشن اختصاصی این سامانه، فعالیت خود را شروع کنید.
از طریف اپلیکیشن اختصاصی دیجیاکسپرس شما میتوانید تمام اطلاعات لازم را مشاهده کرده و بازههای ارسال کالا را طبق زمانبندی شخصی خود انتخاب کنید.
آموزش اپلیکیشن سرویس تحویل برنامهریزی شده، ارسال سفارشهای دیجیکالا:
پس از ورود به نرمافزار سرویس تحویل زمانبندی شده (سرویس گارانتی):
۱- روی گزینه “رمز عبور را فراموش کردم” کلیک کنید.
۲- شمــــاره مــوبایل خـــود را وارد کنید.
۳- کــد ورود به دیجــیاکسپرس را وارد کنید.
۴- رمز عبور ۸ کاراکتر، باید ترکیبــی از حرف انگلیسی و اعداد باشد.
۵_شماره موبایل و رمز عبور خود را وارد کنید.
۶_پــس از ورود به نـرم افــزار سـه گزینه مشاهده میکنـید. (پروفایل-پیشنهادات-سفرها)
۷_در قسمت پروفایل اطلاعات حساب کاربری و کیف پول شما نمایش داده میشود.
پس از تحویل سفارشات مبـلغ شما در کیف پول شارژ میشود.
در قسمت سفـرها؛ میتوانیـد جزییات سفـــرها و تعداد آدرس و کل بستهها را مشاهده کنید.
۸-با کلیک روی گزینه برداشت وجه مبلغ به حساب شما واریز میشود.
در هر روز میتوانید تا ۳ مرتبــه درآمد خود را برداشت کنید.
۹_با کلیــک روی گزیـنه پیشنهادات بازه های پیشنهادی را مشاهــده کنید.
۱۰-برای رزرو روی هر سفارش کلیک کرده و گزینه قبول پیشنهاد را انتخاب کنید.
برای مشاهده آدرس شعبه روی گزینه مشاهده بر روی نقشـه کلیک کنید.
پس از قبول پیشنـهاد، سفارش شما در صفحه تحویل مرسولات ثبت میشود.
حتما یک ساعــت و نیـم قبـل ازشروع بازه در انبار حاضر باشید.
۱۱_از منوی سفــرها بازه رزرو شـده را انتخاب کنید.
۱۲_روی گزینــه اسکـن کــــد ورودی کلیک کرده و با دوربین گوشـی خود، بارکد را اسکن کنید.
۱۳_پس از اسکن بارکد شماره بــلاک سفارش شما مشخص میشـود. سفارش شما از قبل در ترولـی مورد نظر چیدمان شده است.
همکــاران شعبــه، ترولـی را به شما تحویل می دهند.
۱۴_۱۵در این مرحله باید تعداد و شماره بارکد بستهها را بررسی کنید.
این کار را به ۲ صورت میتوانیـد انجـام دهید :
۱_بررسی براساس شماره بسته
۲- اسکن بارکد بسته
۱۶_درصورت مفقودی بسته، خطای بالا نمایش داده میشود.
۱۷_با کشیـــدن آدرسها به سمت چـــپ به بخش مرتـــــب شـــده رفتـــه و با کشیــــدن آدرس به بالـا و پاییـــن طبق تصویر، امکان تغییر و ویرایش الویت مسیرها را خواهید داشت.
۱۸_گزینــه تاییــد ترتیــب آدرسهـا را انتخـــاب و بستههــا را بـه ترتیـــب مقصــد در وسیلــه نقلیــه خـــود چیدمان کنید.
۱۹_در این مرحله آدرس سفارشها به شما نمایــش داده مــیشود و با انتخاب گزینه «شروع سفر » سفر خود را آغاز کنید.
۲۰_به وسیــله مسیریاب به سمـت مقصد مشتری حرکت کنید.
با نزدیــک شــدن بـه مقصــد بـا مشتری تماس گرفته و هماهنگـی جهت دریافت بسته را انجام دهید.
فقط در شـرایــط ذکـر شــــده با مشتری تماس بگیرید.
۱_پیدا نکردن آدرس
۲_عدم حضور مشتری در محل
۳_تاخیر در ارسال سفارش
۲۱_۲۲_با انتخاب گزینه به مقصد رسیدم؛اطلاعــات تماس و نام گیرنـــده به همراه تعداد و شمـاره بارکد بسته برای شما نمایش داده میشود.
۲۳_برای تحویــل به مشتــری تیــک بسته را انتخاب کنید.
۲۴_سپس روی گزینه تحویل مرسوله کلیک کنید.
۲۵-کد ۵ رقمی را از مشتری دریافت کرده و آنرا وارد کنید . در انتها گزینه تایید تحویل را انتخاب کنید.
۲۶_بعد از تحویل سفارش به مشتری: در صورتی که مشتری کد تحویـــل را نداشـت مطابــق با تصـویر اول انتخاب کنید.
۲۷_از تحویـل گیرنــده حتما کد ملــی دریافت کنید. همچنین میتوانیـد امضا شخص را دریافت کرده و روی گزینه تایید کلیک کنید.
۲۸_در صورت عدم پاسخگویی مشتری تیک شماره بارکد بستــه را انتخــاب نکنید.
۲۹_در صورت عدم تحویل به مشتــری روی گزینه کلیک کرده و در صفحــه بعد، علت آن را انتخاب کنید.
در صورت انتخاب گزینه سایــر حتما در قسمت توضیحات علت آن را ثبت کنید.
۳۰_در برخی از بستهها، تحویل بستــه تنها با کد تحویل امکان پذیر اسـت.
درصورتی که مشتــری قادر به ارایه کد تحویل نبود، میبایست بستـه را با دلیــل«عــدم ارایه کد تحویــل»بسته را مرجوع کنید.
۳۱_سفارشهایی که به مشتری تحویل دادید با تیک سبـــز رنــگ مشخـــص میشود.
سفارشهایی که به مشتری تحویل نشــده با ضربــدر قرمــــز مشخـــص میشود.
در صورتیکه کالای مرجوعی دارید به انبار بازگشته و سپـــس گزینــــه نهایی کردن سفر را انتخاب کنید.
۳۲_در صورتیکه سفارش مرجوعی داریـد،حتما در پایان بازه ارسال خود، بسته را به انبـــار برگـــردانــده و تحویـــل واحــد حراست دهید.
پس از تحویل به شعبه، گزینه تحویل بسته به انبار را انتخاب کنید.