سوالات متداول

faq

سوالات پرتکرار مربوط به ثبت نام و شروع به کار

جذب نیرو در حال حاضر انجام می‌شود؟

  • در حال حاضر در تمام شعب حضوری و تمام روزهای هفته به استثنای تعطیلات رسمی و در کرج، در روزهای دوشنبه جذب نیرو انجام می‌شود.

آیا امکان ثبت نام به صورت اینترنتی وجود دارد ؟

  • برای اینکه یکی از راننده‌های دیجی‌اکسپرس شوید کافیه اطلاعاتتون رو وارد سایت دیجی‌اکسپرس کنید ، همکاران ما برای هماهنگی بیشتر به شما تماس می گیرند.

برای ثبت‌نام چه مدارکی مورد نیاز است؟

  • مدارک وسیله نقلیه، از جمله کارت وسیله نقلیه (برگ سبز) و بیمه‌نامه، کارت ملی یا شناسنامه- گواهینامه، مدارک محل سکونت مانند سند یا اجاره‌نامه و قبوض خدماتی، سفته به مبلغ تعیین شده.

آدرس و زمان مراجعه به شعب حضوری برای ثبت‌نام به چه صورت است؟

  • شما می‌توانید برای ثبت‌نام در مراکز تهران در روزهای اداری از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۴ بعد از ظهر و برای ثبت‌نام در مراکز شهرستان‌ها در روزهای اداری از ساعت ۱۲ صبح تا ۳ بعد از ظهر برای ثبت‌نام و تکمیل مدارک مراجعه کنید. برای دریافت اطلاعات آدرس و هماهنگی بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۱۹۳۰۱۰۰ تماس حاصل نمایید.

آیا برای فعالیت در دیجی اکسپرس نیاز به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه است؟

  • خیر، پس از تایید ثبت نام راننده، شرکت دیجی اکسپرس صلاحیت رانندگان خود را به صورت آنلاین از پلیس امنیت ناجا استعلام خواهد نمود.

برای ثبت نام راننده‌ی دیجی اکسپرس، وسیله نقلیه حتما باید به نام راننده باشد؟

  • خیر، فقط گواهی نامه باید به نام راننده باشد و کافیست بقیه مدارک به نام صاحب خودرو را ارائه نمایید.

شرایط کار و درآمد به چه صورت است؟

  • در سرویس گارانتی شما می‌توانید بازه‌های سه‌ساعته را رزرو کرده و در این بازه‌ها بسته‌های مشتریان دیجی‌کالا را توزیع کنید. پس از پایان فرایند توزیع، مبلغی بین ۱۲۰ تا ۲۲۰ هزار تومان، به‌صورت آنی در کیف پول شما شارژ خواهد شد.

آیا در روزهای تعطیل رسمی هم ارسال انجام می‌شود؟

  • بله ارسال بسته‌های مشتریان همه‌ روزه انجام می‌شود.

در هر بازه چه تعداد بسته باید تحویل داده شود؟

  • به‌ صورت میانگین ۲۵ بسته برای هر بازه در نظر گرفته شده است که ممکن است در شرایط خاص، کاهش یا افزایش پیدا کند.

شرایط سنی برای استخدام در سرویس دیجی‌کالا جت – دیجی‌اکسپرس چگونه است؟

  • برای ثبت‌نام سن شما باید پایین‌تر از ۴۵ سال و بالاتر از ۱۸ سال باشد.

آیا امکان فعالیت در سرویس تحویل فوری دیجی‌کالا جت با اتومبیل وجود دارد؟

  • خیر، تنها با موتورسیکلت می‌توانید در این سیستم فعالیت کنید.

آیا سفیران جت امکان همکاری در سرویس تحویل برنامه‌ریزی شده را هم دارند؟

  • خیر، در حال حاضر امکان فعالیت در دو سرویس به‌صورت هم‌زمان وجود ندارد.

چه مدت پس از قطع همکاری، امکان تحویل گرفتن سفته وجود دارد؟

  • یک ماه پس از قطع همکاری می‌توانید برای دریافت سفته به صورت حضوری به شعب ثبت نامی مراجعه کنید.

حساب کاربری‌ام غیرفعال شده است، چه کاری انجام بدهم؟

  • به‌ صورت حضوری به شعبه‌ای که ثبت‌نام کرده‌اید مراجعه کنید، در آنجا مسئله بررسی خواهد شد و در صورتی که طبق قوانین، واجد شرایط باشید، مجدد فعال خواهید شد.

سوالات پرتکرار مربوط به رزرو بازه ارسال

  • برای سرویس تحویل برنامه‌ریزی شده، در شهر تهران روزهای دوشنبه ساعت ۱۲ ظهر و در شهرستان ها هر شب ساعت ۱۷ امکان رزرو بازه برای کل هفته وجود دارد. برای رزرو بازه لازم است به اپلیکیشن مراجعه کنید.
  • همچنین امکان رزرو بازه با ظرفیت محدود در شهر تهران ، هر شب از طریق اپلیکیشن امکان پذیر می باشد.برای آموزش نحوه رزرو به صفحه آموزش اپلیکیشن سرویس تحویل برنامه‌ریزی شده مراجعه نمایید.
  • در صورت عدم رزرو بازه در تایم مقرر، با پشتیبانی تماس بگیرید تا اسم شما در الویت لیست رزرو قرار گیرد. در صورت نیاز، دو ساعت قبل از شروع بازه، به شما اطلاع داده خواهد شد.
  • رزرو بازه در سرویس آندیمند از طریق اپلیکیشن قسمت سرویس تحویل فوری ؛و همچنین از طریق هماهنگی با پشتیبانی و به‌صورت روزانه امکان‌پذیر است.برای آموزش نحوه رزرو به صفحه آموزش اپلیکیشن سرویس تحویل فوری مراجعه نمایید.

آیا امکان رزرو دو بازه پشت‌سرهم وجود دارد؟

  • چنین دسترسی‌ای در اپلیکیشن وجود ندارد، در صورت نیاز می‌توانید با پشتیبانی به شماره ۰۲۱۶۱۹۳۰۱۰۰ تماس بگیرید.

امکان ارسال دو بازه به‌صورت هم‌زمان وجود دارد؟

  • این مورد در صورت تایید مرکز توزیع و با هماهنگی واحد پشتیبانی ممکن است.

سوالات پرتکرار مربوط به فرایند تحویل و ارسال

در صورت عدم تحویل بسته از طرف انبار، مبلغ از حساب سفیر کسر خواهد شد؟

  • خیر؛ اگر مشکل از طرف مرکز توزیع باشد، هیچ مبلغی از سفیر کسر نخواهد شد.

کد پذیرنده‌ دستگاه پوز چیست؟

  • رمز دستگاه کارت‌خوان ۰۰۰۰ یا ۱۱۱۱ است.

آیا مشتری این امکان را دارد که پس از باز کردن بسته، هزینه‌ آن را پرداخت کند؟

  • خیر؛ مسئولیت شما تنها رساندن بسته است. مشتریان درصورتی‌که بخواهند از خدمات پس از فروش استفاده کنند یا کالایی را برگردانند باید با پشتیبانی تماس بگیرند.

سفارش پرداخت در محل داشتم، دستگاه پوز پرداخت را تایید نمی‌کند، چه کاری انجام دهم؟

  • از مشتری بخواهید در وبسایت دیجی‌کالا، پرداخت را به‌صورت اینترنتی انجام دهد.

مشتری از خرید کالا منصرف شده است، چه کاری انجام دهم؟

  • شما می‌توانید گزینه‌ «مشتری از دریافت کالا خودداری کرد» را در اپلیکیشن ثبت کرده یا بسته را به مشتری تحویل داده و از او بخواهید با امور مشتریان دیجی‌کالا تماس بگیرد و درخواست مرجوعی خود را ثبت کند.

کد تحویل برای مشتری پیامک نشده است. می‌توانم تحویل سفارش را انجام دهم؟

  • در چنین موردی مشتری باید کارت ملی به نام صاحب بسته را ارائه کند و شما می‌توانید با گرفتن امضا، بسته را تحویل دهید.

امکان تحویل بسته به شخصی غیر از تحویل‌گیرنده وجود دارد؟

  • شما می‌توانید با دریافت کد تحویل از تحویل‌گیرنده، کالا را به اشخاص دیگر تحویل دهید.

امکان قرار دادن بسته در آسانسور به درخواست مشتری وجود دارد؟

  • از مشتری بخواهید سفارش را از در منتهی به خیابان تحویل بگیرد یا با هماهنگی با ایشان، سفارش را به نگهبان یا لابی من ساختمان تحویل دهید.

به آدرس مورد نظر رسیده‌ام اما مشتری پاسخگو نیست؛ چه کاری باید انجام دهم؟

  • لطفاً با تلفن همراه و شماره ثابت مشتری تماس بگیرید و در صورت عدم پاسخگویی مشتری، گزینه «عدم پاسخگویی» را در اپلیکیشن انتخاب کرده و بسته را پس از پایان بازه ارسال خود، به شعبه برگشت دهید.

برای یک بسته عدم حضور ثبت کرده بودم، می‌توانم پیش از تمام شدن سفر گزینه‌ تحویل را بزنم؟

  • اگر پایان سفر را ثبت نکرده‌اید، تغییر وضعیت را بزنید و در صورت ثبت پایان سفر، پس از تحویل بسته به مشتری کد تحویل را دریافت کرده و با پشتیبانی تماس بگیرید.

بسته‌های مرجوعی را تا چه زمانی می‌توانم به انبار برگردانم؟

  • پس از پایان بازه ارسال، کالاهای مرجوعی را در اولین زمان به انبار برگردانید.

در راه تصادف کردم و امکان تحویل بقیه‌ سفارش‌ها را ندارم، چه کاری باید انجام بدهم؟

  • در اپلیکیشن به دلیل «خرابی خودرو – تصادف کردم» سفارش‌ها را مرجوع کنید و در اولین فرصت آن‌ها را با وسیله‌ نقلیه‌ دیگری به انبار تحویل دهید.

در صورت خراب‌ شدن ماشین یا تصادف کردن، باید چه کاری انجام بدهم؟

  • با هماهنگی قبلی با واحد پشتیبانی، به قسمت پیشنهادات در اپلیکیشن مراجعه کنید. بازه‌ زمانی موردنظر را باز کرده و گزینه‌ لغو سفر را بزنید.

پس از پایان تحویل سفارش، باید با دستگاه پوز چه کار کرد؟

بهتر است در کمترین زمان پس از پایان بازه‌ ارسال، کارت‌خوان را به شعبه بازگردانید. اگر این امکان برای شما وجود ندارد می‌توانید در اولین ساعت‌های روز بعد، دستگاه پوز را به شعبه برگردانید.

سوالات پرتکرار مربوط به پرداخت و تسویه حساب

فرایند تسویه‌حساب به چه صورت اتفاق می‌افتد؟

  • در سرویس تحویل فوری؛ مبالغ مربوط به ارسال هر سفارش در همان روز پرداخت می‌شود و پرداخت مبلغ مربوط به تضمین درآمد در هر شیفت، بین یک تا سه روز کاری زمان می‌برد.
    در سرویس تحویل برنامه‌ریزی شده ؛ با فشردن دکمه تسویه حساب و انتخاب میزان برداشت، مبلغ حداکثر طی ۲۴ ساعت به حساب شما واریز می شود.

چرا کیف پولم شارژ نشده است؟

  • اگر کالای مرجوعی یا دستگاه کارت‌خوان نداشته باشید، کیف پول شما بلافاصله بعد از نهایی کردن ارسال کالا شارژ خواهد شد. اگر کالای مرجوعی یا دستگاه کارت‌خوان همراه شما باشد، بعد از برگرداندن بسته‌ها به شعبه و تأیید همکاران، هزینه‌ بازه به کیف پول واریز می‌شود. درصورتی‌که با تمام این شرایط، باز هم افزایش اعتبار انجام نشد، جهت بررسی بیشتر با پشتیبانی تماس بگیرید.

مرجوع کردن چه تعداد از بسته‌ها باعث کسر مبلغ خواهد شد؟

  • هدف ما رساندن بسته‌ها در اولین فرصت و با بهترین کیفیت به دست مشتریان است. کسر مبلغ سفارش‌های مرجوعی وابسته به تعداد نیست و در صورتی اتفاق می‌افتد که با بررسی لوکیشنِ سفیر یا تماس مشتریان، مشخص شود که سفیر به آدرس مشتری مراجعه نکرده و تنها با مشتری تماس گرفته است.جهت جلوگیری از کسر مبلغ سفارش های مرجوعی و بررسی بهتر تیم مانیتورینگ کافیست در قسمت توضیحات به صورت کامل دلیل مرجوعی کالا را شرح دهید .

در صورت بروز خسارت یا مفقود شدن بسته، مسئولیت با چه کسی خواهد بود؟

  • مسئولیت بسته‌های تحویل گرفته شده از انبار، با سفیر است و در صورت بروز خسارت یا مفقود شدن بسته، مسئله از سوی همکاران بررسی خواهد شد.

پول از کیف‌ پولم برداشت شده اما به حسابم واریز نشده است، دلیل این مسئله چیست؟

  • ۲۴ ساعت پس از ثبت درخواست، واریز وجه انجام خواهد شد؛ در صورت واریز نشدن وجه با پشتیبانی تماس بگیرید. برای بانک پاسارگاد نهایتا یک ساعت پس از درخواست، برداشت واریز می‌شود و بقیه بانک‌ها تا ۶ ساعت انجام می‌شود.

سوالات پرتکرار مربوط به مشکلات اپلیکیشن

چرا بعضی از شعب برای رزرو در اپلیکیشن وجود ندارد؟

  • اپلیکیشن خود را به‌روزرسانی کنید و در صورت حل نشدن مشکل با پشتیبانی تماس بگیرید. همچنین در تنظیم برنامه زمانی اپلیکیشن، هیچ گزینه‌ای را به‌صورت پیش‌فرض انتخاب نکنید؛ به این صورت تمام شعبه‌ها و بازه‌های زمانی، برای شما نمایش داده می‌شود.

یک یا دو بسته را از انبار تحویل نگرفتم، برای بسته‌ شدن اپلیکیشن چه کاری انجام دهم؟

  • با واحد پشتیبانی این مورد را اعلام نمایید وسپس روی گزینه اتمام سفر کلیک کنید. بعد از مدتی اپلیکیشن بسته می‌شود.

به روزترین نسخه اپلیکیشن را چگونه دریافت کنیم ؟

  • به روزترین نسخه اپلیکیشن و از لینک زیر دانلود کنید و یا در صفحه کانال تلگرام سفیران دیجی اکسپرس سنجاق شده است ؛ کافیست یکبار در این صفحه عضو شوید و از تغییرات و تازه ترین اخبار مطلع گردید .