علت غیرفعال شدن حساب کاربری و چگونگی حل آن

بعضی از مواقع حساب کاربری سفیران ممکن است به‌خاطر وجود مشکلی مشخص، غیرفعال شود. در چنین موقعیتی، سفیر نمی‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد و به کسب درآمد بپردازد. غیرفعال شدن حساب کاربری می‌تواند مشکلاتی را برای سفیران ایجاد کنند؛ اما به محض متوجه شدن مشکل می‌توانید پیگیری انجام دهید تا تیم پشتیبانی، مشکل را به سرعت حل کند. قبل از هر موضوعی، باید ببینید چرا حساب کاربری‌تان غیر فعال شده. در ادامه برخی از رایج‌ترین علت‌های غیرفعال شدن حساب کاربری را نوشته‌ایم که با اطلاع از آن‌ها می‌توانید به سرعت مشکل را حل کنید.

کنسل کردن بازه رزرو توسط خود سفیر یک ساعت قبل از شروع بازه

دیجی‌اکسپرس برای افزایش رضایت مشتریان و همین‌طور افزایش کیفیت سرویس‌دهی، معیارهایی را برای سنجش عملکرد رانندگان عزیز در نظر گرفته است که تخلف از آن‌ها، باعث غیرفعال شدن حساب کاربری می‌شود. یکی از این علت‌ها، کنسل کردن بازه رزرو‌شده توسط خود سفیر آن هم یک ساعت قبل از شروع بازه است. سفیران در زمان‌های مشخصی می‌توانند بازه فعالیت روز و هفته بعد خود را مشخص کنند. در صورت بروز مشکل، سفیران می‌توانند تا قبل از شروع بازه، بازه را رزرو کنند. اما زمان کنسلی باید بیشتر از یک ساعت قبل از شروع بازه باشد و در صورت تخلف، حساب کاربری غیرفعال می‌شود. علت این امر، بروز اختلال در روند سرویس‌دهی به مشتریان و همین‌طور به هم خوردن نظم است.

موارد اخلاقی و انضباطی

یکی دیگر از مواردی که ممکن است باعث غیرفعال شدن حساب کاربری شود، رعایت نکردن موارد اخلاقی است که از جمله آن‌ها می‌توان بدرفتاری با مشتری اشاره کرد. شما به‌عنوان سفیر دیجی‌اکسپرس، لازم است در برخورد با مشتری روی خوش داشته باشید و حتی در صورت درگیری کلامی، برای پیگیری با پشتیبانی تماس بگیرید و خودتان شخصا با مشتری وارد بحث نشوید. در صورت تخطی از موارد انضباطی و بدرفتاری با همکاران و مشتریان، بازخورد منفی دریافت خواهید کرد و حساب کاربری‌تان بسته خواهد شد.

دریافت نمره OTD پایین

شاخص OTD یکی از شاخص‌های مهم برای سنجش عملکرد سفیران راننده بوده که در امتیاز کلی عملکرد سفیر تاثیرگذار است. این شاخص بر ارسال به‌موقع سفارش‌ها تمرکز دارد و در صورت ارسال سفارش‌ها در زمان مشخص‌شده، سفیر نمره این بخش را به‌صورت کامل دریافت می‌کند. اگر بازه‌های دریافتی را در زمان مشخص‌شده به دست مشتری نرسانید، امتیاز این بخش را به‌صورت کامل دریافت نمی‌کنید و در صورت تکرار این موضوع و کاهش نمره این شاخص به عدد کمتر از معیار، حساب کاربری شما غیرفعال می‌شود. هم‌چنین اگر بعد از اتمام زمان بازه، سفارش را ارسال کنید، باز هم نمره شما کاهش می‌یابد.

انجام تخلفات

یکی از موارد بسیار مهم برای سفیران فعال در سرویس تحویل فوری یا برنامه‌ریزی شده، متعهد بودن به قوانین همکاری با دیجی‌اکسپرس است. خیانت در امانت یکی از نمونه‌های بارز انجام تخلف است که در صورت مشاهده، دیجی‌اکسپرس حساب کاربری سفیر مورد نظر را مسدود می‌کند و تا قبل از پیگیری و حل مشکل، دیگر امکان فعالیت وجود ندارد. این‌گونه تخلفات ممکن است شما را به‌صورت کلی از ادامه همکاری با دیجی‌اکسپرس بازدارد.

چگونه مشکل غیرفعال شدن حساب کاربری را برطرف کنیم؟

اگر به هریک از دلایلی که در بالا اشاره کردیم یا دلایل دیگر، حساب کاربری شما غیرفعال شد، باید با تیم پشتیبانی دیجی‌اکسپرس تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید. بعد از این مرحله، همکاران ما مشکل شما را به بخش مانیتورینگ اطلاع می‌دهند تا به‌صورت دقیق بررسی شود و بعد از آن، مشکل شما بررسی می‌شود و نتیجه از راه تماس تلفنی یا ایمیل، به شما اطلاع‌داده می‌شود.

چه زمانی حساب کاربری غیرفعال می‌شود؟

دقت داشته باشید که حساب کاربری شما با مشاهده اولین خطا بسته نمی‌شود و فرصت آگاهی از مشکل و حل آن، در مراحل اولیه وجود دارد.

  • اولین بار: تماس با سفیر جهت اعلام مشکل، تذکر و راهنمایی

  • دومین بار: غیرفعال شدن حساب کاربری تا ۴۸ ساعت (بعد از این زمان، حساب کاربری توسط تیم مانیتورینگ فعال می‌شود)

  • سومین بار: غیرفعال شدن حساب کاربری تا ۷۲ ساعت (بعد از گذشت ۷۲ ساعت و تعهد سفیر، حساب کاربری توسط تیم مانیتورینگ فعال می‌شود)

جمع‌بندی

یکی از مشکلاتی که سفیران راننده در حین فعالیت خود ممکن است با آن روبه‌رو شوند، بسته شدن حساب کاربری‌شان است. وقتی حساب کاربری غیرفعال شود، امکان رزرو بازه و فعالیت در دیجی‌اکسپرس نیز غیرفعال می‌شود و به این شکل، سفیر نمی‌تواند به کسب درآمد بپردازد. در این مقاله علت‌های غیرفعال شدن حساب کاربری را بررسی کردیم و سپس روش‌های حل مشکل را گفتیم. اگر شما نیز با چنین مشکلی روبه‌رو شدید، برای پیگیری می‌توانید با پشتیبانی تماس بگیرید.

برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه کاربران

    1. سمیرا میرزایی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      لطفا با شماره ۶۱۹۳۰۱۰۰ داخلی ۳ تماس بفرمایید همکاران ما راهنماییتون میکنن.
      ممنون

  1. حسین تقوی گفت:

    سلام ممنون باامید ارتقائ بیشتر وپیروزی برای مجموعه شما

  2. غلام سخی جعفری گفت:

    از زمانی ک سیمکارت جدید ایرانسل خریدم مشکلات و اتفاقاتی ک بی سابقه بوده ان تا بحال روی میدهد. مثل العان ک حساب کاربریم مسدود شده بعدازظهری خاستم برنامه روبیکا رو ک دیشب دانلود نمودم فعال کنم، ولی سیستمEror زد ک حساب شما غیرفعال شده در صورتی ک صبح مشکلی نداشت.

    1. سمیرا میرزایی گفت:

      سلام هم‌مسیر عزیز بابت دلیل غیره فعالی لطفا با شماره ۶۱۹۳۰۱۰۰ تماس بفرمایید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*