فاکتورهای ارسال بهموقع کالا
روشهای کاربردی برای ارسال بهموقع کالا
ارسال بهموقع کالا یکی از اصلیترین فاکتورهای ارزیابی سفیران راننده در دیجیاکسپرس است.
از آنجایی که امکان رزرو بازه وجود دارد و سفیران عزیز میتوانند براساس زمانهای دلخواه بازه رزرو کنند، امکان مدیریت زمان وجود دارد. برای ارسال بهموقع کالاها، کافیست نکاتی که در ادامه آوردهایم را رعایت کنید. بدون شک در مسیر ارسال، احتمال بروز مشکل و تداخل در زمانبندی وجود دارد؛ اما با رعایت یکسری نکات، این مسئله به خوبی حل میشود.
۱. نسبت به زمان حساس باشید و به موقع در انبار حضور پیدا کنید
زمان مهمترین فاکتور در ارزیابی عملکرد برای ارسال بهموقع سفارشهاست. بنابراین نسبت به زمان حضور خود حساس باشید. برای بارگیری بهموقع و ارسال منظم، لطفا یک ساعت و نیم قبل از بازه در محل انبار حضور داشته باشید و کالاها را از مبدا تحویل بگیرید.
حتما یک ساعت و نیم قبل از شروع بازه در شعبه حضور داشته باشد
کالاها را به ترتیب مقصدها ارسال کنید
برای اینکه بستهها را به موقع به مشتریها برسانید، حتما به مقصدها دقت کنید و بستهها را به ترتیب آنها بچینید. بهتر است مقصدها را نزدیکترین به دورترین تقسیم کنید و کالاها را براساس مقصدها در خودروی خود بچینید. دقت داشته باشید که ارسال بهموقع کالاها باعث افزایش رضایت مشتری و بهبود عملکرد شما میشود.
از مسیریاب استفاده کنید
ترافیک یکی از دغدغههای اصلی شهروندان در در شهرهای پرجمعیت است. این مسئله زمانبندی را با اختلال روبهرو و شما را از برنامهتان دور میکند. برای گرفتار نشدن در این مشکل، از مسیریابهای باکیفیت مثل ویز، گوگل مپ، بلد، نشان و… استفاده کنید. این اپلیکیشنها وضعیت ترافیک را به شما گزارش و بهترین مسیر را نشان میدهند.
از مکانهای خلوت عبور کنید
سعی کنید دور خیابانهای شلوغ، خیابانهای یک طرفه و… را خط بکشید و از مسیر کمترافیک عبور کنید. استفاده از میانبرها یکی از بهترین راهها برای گیر نکردن در ترافیک اصلی است.
در صورت تصادف یا بروز مشکل، به دیجیاکسپرس اطلاع دهید
موقع رانندگی ممکن است اتفاقات ناگواری مثل تصادف یا خرابی ماشین رخ دهد. در این صورت برای عدم بروز مشکل در هنگام ارسال کالاها، حتما با پشتیبانی دیجیاکسپرس تماس بگیرید و مشکل را گزارش دهید. دیجیاکسپرس با ارائه یک راهحل جایگزین، مشکل شما را به خوبی حل میکند و از طرفی تلاش میکند تا مشتری منتظر نماند و سفارش خود را بهموقع تحویل بگیرد.
از گوشی تلفن موقع رانندگی استفاده نکنید
استفاده از گوشی همراه و صحبت کردن موقع رانندگی، باعث حواسپرتی شما و گم کردن مسیر میشود. بنابراین صحبت کردن را به زمان دیگری موکول و با دقت مسیریاب را دنبال کنید.
اگر مشتری در مقصد حضور نداشت، با پشتیبانی تماس بگیرید
گاهی پیش میآید که مشتری برای دریافت بسته سفارشی در مقصد حضور ندارد. بعد از برقراری تماس با مشتری و اطمینان از عدم پاسخگویی، تیک بسته را بردارید و دقیقا در ادرس مشتری گزینه عدم حضور مشتری را انتخاب کنید .
از مشتری بخواهید برای تحویل کالا به جلوی در ساختمان بیاید
فراموش نکنید که مسئول تحویل گرفتن سفارش بعد از رسیدن به جلوی در ساختمان، مشتری است. بعد از رسیدن به مقصد به مشتری اطلاع دهید و منتظر بمانید تا به جلوی در ساختمان بیاید. از انجام درخواستهایی مثل قرار دادن بسته در آسانسور خودداری کنید. این موضوع باعث معطلی شما میشود و کیفیت عملکردتان را کاهش میدهد.
البته دقت داشته باشید که سفیران سرویس تحویل فوری سفارشات را به جلوی در واحد میبرند و این موضوع برای آنها صادق نیست.
باعرض سلام وخسته نباشی مخاستم بدونم که موقع تحویل سفارش اگر مشتری حضور نداشت و بسته را تحویل نگرفت هزینه ای سفیر وازیز میشود یا خیر
سلام و وقت بخیر، در صورتی که به پشتیبانی اطلاع دهید هزینه برای شما واریز میشود.