شرایط و قوانین همکاری در سرویس زمانبندی شده
سرویس تحویل زمانبندی شده
سرویس تحویل زمانبندی شده یکی از مهمترین سرویسهای دیجیاکسپرس و بازوی لجستیکی دیجیکالا است. در این سرویس رانندگان پارهوقت در زمانبندیهای مشخص شده، سفارشهای دیجیکالا را به مشتریان تحویل میدهند.
ثبتنام در سرویس زمانبندی شده
رانندگان دارای وسیله نقلیه که میخواهند بهصورت پارهوقت کار کنند، میتوانند از طریق لینک زیر برای شروع فعالیت در سرویس تحویل زمانبندی شده پیش ثبتنام کنند تا همکاران دیجیاکسپرس برای توضیح شرایط کار و مراحل ثبتنام با آنها تماس بگیرند و یا میتوانند با مراجعه به یکی از مراکز جذب رانندگان دیجیاکسپرس مراحل ثبتنام و آموزش خود را بهصورت حضوری انجام دهند.
مدارک مورد نیاز برای ثبتنام در سرویس زمانبندی شده (پارهوقت)
مدارک مورد نیاز برای ثبتنام در سرویس زمانبندی شده:
- مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی)
- مدارک وسیله نقیله (گواهینامه، کارت وسیله نقلیه یا برگه سبز، بیمهنامه، معاینه فنی وسیله نقلیه قبل از سال ۱۳۸۵)
- مدارک محل سکونت (سند یا اجاره نامه محل سکونت)
- ۱۰۰ میلیون تومان سفته
شعبههای مراکز توزیع سیار تهران و کرج برای رانندگان پاره وقت
شعبههای مراکز توزیع سیار در تهران و کرج برای رانندگان پاره وقت شامل: شمیران، میرداماد، پاسداران، بازار، کیانشهر، مفتح، نواب، خزانه، امیرکبیر، مهرآباد، شهران، طرشت، تجریش، شهرک غرب، یوسف آباد، خاوران و کرج میباشد که در آینده به این شعبهها اضافه خواهد شد، برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید وارد لینک زیر شوید.
شرایط فعالیت در مراکز توزیع سرویس زمانبندی شده
برای فعالیت در مراکز توزیع حتما شرایط زیر را رعایت کنید:
قوانین و مقررات آموزشی در رزرو بازه، بارگیری و شروع ارسال
- سفیران پس از رزرو بازههای ارسال باید حداقل یک ساعت و نیم قبل از شروع بازه در شعبههای مورد نظر حضور داشته باشند.
- قبل از شروع بارگیری با هماهنگی مسوول شعبه، مراحل اسکن بارکد انجام میشود.
- در زمان بارگیری سفارشات، تمامی بستههای دریافتی را با اپلیکیشن خود مقایسه کرده و در صورت کم یا زیاد بودن بستهها حتماً این مورد را به همکاران حراست یا مسوولین شعبه اطلاع دهند. (در صورت تایید دریافت بسته و عدم اطلاع به همکاران، مسئولیت برعهده سفیر خواهد بود.)
- حداکثر مدت زمان مورد نیاز برای دریافت بستهها از انبار ۳۰ دقیقه است که سفیران باید در این مدت فرآیند دریافت مرسولات و بارگیری را انجام دهند.
- در صورت عدم امکان حضور در زمان ارسال میبایست دو ساعت قبل از شروع بازه موضوع به تیم پشتیبانی اطلاع رسانی شود.
- پس از اتمام بارگیری، سفارش ها را بررسی کرده و در صورتی که در بین سفارش ها “پرداخت در محل وجود داشت” حتما از همکاران شعبه “دستگاه کارتخوان” دریافت کنید.
- در صورت نیاز به لغو بازههای رزرو شده، سفیر باید ۲۴ ساعت قبل از شروع بازه اقدام به لغو بازه یا شیفت انتخابی خود کند.
- سفیران میبایست سفارشها را در بازهی ۳ ساعته به مشتریان تحویل دهند، و تاخیر در ارسال با امتیاز منفی برای سفیران همراه خواهد بود و تکرار مجدد این کار موجب غیر فعالی سفیر میشود.
- سفیران پس از اتمام بازه باید در همان روز دستگاه پوز را تحویل انبار دهند، هنگامی که سفیران دستگاه پوز را با تاخیر به انبار تحویل دهند اتمام بازه ثبت نخواهد شد و هزینه برای سفیر واریز نمیشود.
- هنگامی که مشتریان برای دریافت سفارشها حضور نداشتند و سفارشها مرجوع شدند، رانندگان باید سفارشهای مرجوعی را در موعد مقرر به انبار تحویل دهند در غیر این صورت اتمام بازه ثبت نخواهد شد و هزینه برای سفیر واریز نمیشود.
نکته مهم: عدم حضور مشتریان توسط سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی بررسی میشود و سفیر میبایست در مقصد حضور داشته باشد و حداقل ۵ دقیقه منتظر بماند و پس از اطمینان از عدم حضور مشتری، در آدرس و لوکیشن مشتری گزینهی “عدم حضور” را انتخاب و سفارش را مرجوع کنید.
قوانین و مقررات آموزشی در فرآیند ارسال مرسوله
- در طول فرآیند ارسال سفیران میتوانند مرسولات را بر اساس ترتیب آدرسها مرتب کرده و سپس از طریق مسیریاب به لوکیشن مشتریان مراجعه کنند.
- سفیر دیجیاکسپرس میتوانند قبل از رسیدن به آدرس مشتری با ایشان تماس گرفته و به مشتری اطلاع دهند که تا دقایقی دیگر به آدرس ایشان خواهند رسید اما در صورت پاسخگو نبودن مشتری، حتما باید در آدرس و لوکیشن مشخص شده توسط مشتری حضور پیدا کرده و سفارش را تحویل دهند.
- سفارش حتما باید به مشتری یا شخص تحویل گیرنده که مشتری در پروفایل خود اسم و آدرس ایشان را مشخص کرده تحویل شود.
- در سرویس زمانبندی شده حتما در زمان تحویل سفارش باید از مشتری ” کد تحویل ” دریافت شود. (این کد برای تحویل گیرنده پیامک شده و در قسمت سفارشات درحال پردازش در پروفایل دیجیکالای مشتری نیز قابل مشاهده است.)
- در صورت عدم دریافت کد تحویل و ادعای مشتری مبنی بر اینکه سفارش بدست شان نرسیده، مسئولیت جبران خسارت سفارش با سفیر خواهد بود.
- به هیچ عنوان سفارش به همسایه، مغازهدار یا افرادی که در مجاورت محل تحویل حضور دارند تحویل داده نشود، حتی به درخواست مشتری. (تحویل به نگهبانی در برجهای مسکونی یا ساختمانهای اداری به شرط دریافت کد تحویل بلامانع است.)
- سفیران دیجیاکسپرس برای سفارشهای زمانبندی شده، در صورتی که مشتری به هیچ وجه به کد تحویل دسترسی نداشتند میتوانند کد ملی ایشان را دریافت کرده و در قسمت توضیحات یادداشت نمایند.
- سفیران دیجی اکسپرس میبایست از برخوردهای نامطلوب یا درگیری لفظی با مشتری یا افراد حاضر در محل تحویل سفارش جدا خودداری کنند. (در صورت بروز این موارد، حساب کاربری سفیر مسدود خواهد شد.)
- سفارشها حتما باید در محل مشخص شده توسط مشتری تحویل شود و از درخواست تحویل سفارش در محلی غیر از آن (سر خیابان، سر کوچه و غیره…) جداً خودداری شود.
- سفارشهای دیجیکالا حتما در درب ورودی ساختمان به مشتریان تحویل داده شود.
- نکتهی بسیار مهم: تمامی بستهها میبایست در بازهی زمانی مشخص شده (۳ ساعته) به مشتریان تحویل شده یا در صورت عدم حضور مشتری، در اپلیکیشن مرجوع ثبت شوند.
شرایط نهایی کردن ارسال و بازگشت به انبار
- سفیران تنها در صورتیکه تعدادی از سفارشها خود را به دلیل ( عدم حضور، یا لغو از طرف مشتری و غیره… )، مرجوع کنند میبایست بلافاصله بعد از اتمام بستهها فیزیک مرسولات مرجوع شده را به شعبه بازگشت دهند.
- در صورتیکه دستگاه پوز به سفیر اختصاص داده شده میبایست بعد از اتمام ارسال، بلافاصله دستگاه پوز را نیز به شعبه مرجوع نمایند.
- در صورت عدم تحویل بستهها یا دستگاه پوز به شعبه و مفقود شدن یا آسیب دیدگی هر یک از این اقلام، جبران خسارت برعهده ی سفیر خواهد بود.
زمان رزرو کردن بازهها در سرویس زمانبندی شده
ظرفیت رزرو بازهها روزانه بین ساعت ۱۶ برای ۳ روز آینده بازگشایی میشود.
شرایط لغو کردن بازهها در سرویس زمانبندی شده
در سرویس زمانبندی شده به دلایل مختلف این امکان وجود دارد که بازههای رزرو شده لغو شوند. در این شرایط از طرف تیم پشتیبانی اطلاعرسانی به سفیر انجام میشود.
نکته مهم: سفیران مجاز هستند بازههای رزرو شده را در فاصلهی بیشتر از ۲۴ ساعت تا شروع بازه لغو کنند، در صورتیکه سفیران بازههای رزرو شده را در کمتر از ۲۴ ساعت تا شروع بازه لغو کنند برای آنها امتیاز منفی ثبت میشود که تکرار این کار موجب غیر فعالی سفیران میشود.
لغو کردن بازهها قوانین و مقرراتی دارد که در ادامه به آن میپردازیم:
- سفیرانی که بازهی مورد نظرشان را رزرو کردهاند و بدون اطلاع قبلی به تیم پشتیبانی در آن بازه حضور پیدا نکنند طبق قوانین نظارت و پایش سفیران دیجیاکسپرس بررسی و اقدامات لازم جهت ادامهی همکاری صورت میگیرد.
پاداش رانندگان پاره وقت سرویس زمانبندی شده
فعالیت در سرویس تحویل زمانبندی شده (خودروسواری) دیجیاکسپرس علاوهبر کسب درآمد روزانه و مستمر، تسهیلات و مزایای گوناگونی دارد. یکی از این مزایا طرح پاداشهای تشویقی است که برای شما رانندگان عزیز در نظر گرفته شده است که از طریق پیامک یا شبکههای اجتماعی دیجیاکسپرس اطلاعرسانی انجام میشود.
تخلفاتی که مشمول اعمال جرایم و در شرایطی منجر به غیر فعال شدن حساب کاربری سفیر نیز می گردد.
- حضور بعد از شروع بازه در سرویس زمانبندی شده
- بیاحترامی یا درگیری با همکاران یا سایر سفیران و بیاحترامی یا درگیری با مشتریان
- سرقت سفارشها یا عدم تحویل کالاهای مرجوعی به انبار
- سرقت یا آسیب رساندن به اقلام و وسایل در آدرس مشتری
- برهم زدن نظم شعب
- عدم همکاری لازم با همکاران شعبه، پشتیبانی و عملیات