
علت غیرفعال شدن حساب کاربری و چگونگی حل آن
بعضی از مواقع حساب کاربری سفیران ممکن است بهخاطر وجود مشکلی مشخص، غیرفعال شود. در چنین موقعیتی، سفیر نمیتواند فعالیت خود را ادامه دهد و به کسب درآمد بپردازد. غیرفعال شدن حساب کاربری میتواند مشکلاتی را برای سفیران ایجاد کنند؛ اما به محض متوجه شدن مشکل میتوانید پیگیری انجام دهید تا تیم پشتیبانی، مشکل را به سرعت حل کند. قبل از هر موضوعی، باید ببینید چرا حساب کاربریتان غیر فعال شده. در ادامه برخی از رایجترین علتهای غیرفعال شدن حساب کاربری را نوشتهایم که با اطلاع از آنها میتوانید به سرعت مشکل را حل کنید.
لغو بازه رزرو شده
دیجی اکسپرس برای افزایش رضایت مشتریان و همینطور افزایش کیفیت سرویس دهی، معیارهایی را برای سنجش عملکرد رانندگان عزیز در نظر گرفته است که تخلف از آنها، باعث غیرفعال شدن حساب کاربری میشود. یکی از این علتها، کنسل کردن بازه رزروشده توسط خود سفیر آن هم یک ساعت قبل از شروع بازه است. سفیران در زمانهای مشخصی میتوانند بازه فعالیت روز و هفته بعد خود را مشخص کنند. در صورت بروز مشکل، سفیران میتوانند تا قبل از شروع بازه، بازه را رزرو کنند. اما زمان کنسلی باید بیشتر از یک ساعت قبل از شروع بازه باشد و در صورت تخلف، حساب کاربری غیرفعال میشود. علت این امر، بروز اختلال در روند سرویسدهی به مشتریان و همینطور به هم خوردن نظم است.






شاخص OTD یکی از شاخصهای مهم برای سنجش عملکرد سفیران راننده بوده که در امتیاز کلی عملکرد سفیر تاثیرگذار است. این شاخص بر ارسال بهموقع سفارشها تمرکز دارد و در صورت ارسال سفارشها در زمان مشخصشده، سفیر نمره این بخش را بهصورت کامل دریافت میکند. اگر بازههای دریافتی را در زمان مشخصشده به دست مشتری نرسانید، امتیاز این بخش را بهصورت کامل دریافت نمیکنید و در صورت تکرار این موضوع و کاهش نمره این شاخص به عدد کمتر از معیار، حساب کاربری شما غیرفعال میشود. همچنین اگر بعد از اتمام زمان بازه، سفارش را ارسال کنید، باز هم نمره شما کاهش مییابد.
امتیاز ارسال به موقع بین ۵۰ تا ۸۰

امتیاز ارسال به موقع بین ۸۰ تا ۹۰


یکی دیگر از مواردی که ممکن است باعث غیرفعال شدن حساب کاربری شود، رعایت نکردن موارد اخلاقی است که از جمله آنها میتوان بدرفتاری با مشتری اشاره کرد. شما بهعنوان سفیر دیجیاکسپرس، لازم است در برخورد با مشتری روی خوش داشته باشید و حتی در صورت درگیری کلامی، برای پیگیری با پشتیبانی تماس بگیرید و خودتان شخصا با مشتری وارد بحث نشوید. در صورت تخطی از موارد انضباطی و بدرفتاری با همکاران و مشتریان، بازخورد منفی دریافت خواهید کرد و حساب کاربریتان بسته خواهد شد.
اقدام به اعتصاب درگیری فیزیکی

درگیری لفظی


فعالیت با چند اکانت

میانگین نمره مشتری ۰ تا ۳ در یک هفته

میانگین نمره مشتری ۳ تا ۴ در یک هفته

۵ درصد

اگر فاصلهی ثبت مرجوعی بسته تا محل مقصد مشتری ۵۰۰ متر یا بیشتر باشد و بسته به شعبه بازگردانده شود، این امر به عنوان تخلف محسوب میشود.
۳ درصد
