مرجوعی کالا و کنسلی بازه در سرویس تحویل برنامهریزی شده
در روند تحویل کالا به مشتریان، نظم و خوشقولی حرف اول را میزند. دیجیاکسپرس با تلاش همهجانبه، رویهها را به شکلی تنظیم کرده است که با یک رضایت دو طرفه بین رانندهها و مشتریان، کالاها در بهترین شرایط به دست مشتری برسد. بنابراین در همین راستا، قوانینی را تحت عنوان شرایط مرجوعی کالا و کنسلی سفر در نظر گرفتهایم تا رانندگان محترم با در نظر گرفتن این قوانین، به فعالیت خود ادامه دهند. این قوانین دو طرفه توافقی بین دیجیاکسپرس و رانندگان تنظیم شده است و در شروع همکاری نیز به رانندگان محترم تحت عنوان شرایط همکاری گفته میشود.
حضور به موقع در شعب برای تحویل گرفتن بستهها
برای تحویل بار، چیدن بستهها در خودرو و همچنین انجام فرآیندها، لازم است از یک ساعت قبل، در انبار دیجیکالا حضور پیدا کنید. در صورت تاخیر در زمان حضور، مبلغ ۱۰ هزار تومان از سفیر راننده کسر میشود. این مبلغ قبل از پرداخت مبلغ نهایی بازهها به کیفپول، از مبلغ پرداختی کل کسر میشود.
شرایط کنسلی بازههای رزرو شده
وقتی شما بازهای را رزرو میکنید، این موضوع به منزله آمادگی شما برای ارسال بستهها در زمان مشخص تلقی میشود. اما اگر به هر دلیل مجبور به لغو کردن بازهها شدید، بهتر است شرایط زیر را در نظر بگیرید:
اگر لغو کردن بازه کمتر از یک ساعت قبل از شروع بازه ارسال باشد، عملکرد سفیر از نظر میزان کنسلیها و… بررسی میشود و اگر عملکرد سفیر استاندارد باشد، تنها با سفیر تماس گرفته و درباره کنسلی بازه صحبت میشود.
عملکرد استاندارد:
Cancellation Rate <30 (میزان کنسلی)
OTD > 80 (تحویل بهموقع به مشتری)
NPS > 4.8 (میزان رضایت مشتری)
Return Rate < 5 (میزان مرجوعی کالا)
اما اگر عملکرد سفیر با اعداد بالا مغایرتی داشته باشد، به این منظور که عملکرد وی استاندارد نباشد، موضوع بهصورت جدیتر پیگیری و بررسی و تیم جذب اطلاعرسانی میشود.
شرایط مرجوعی کالاها
میزان مرجوعی کالا یا Return Rate یکی از شاخصهای اساسی بررسی عملکرد رانندهها است و اگر عدد آن در مجموع بیشتر از ۵ مرجوعی باشد، عملکرد راننده تحت تاثیر قرار میگیرد و نمره کلی کاهش مییابد. از طرفی این موضوع در میزان رضایت مشتری نیز تاثیرگذار خواهد بود و مشتری که برای دریافت مرسوله در یک روز و ساعت خاص برنامهریزی انجام میدهد، در صورت اختلال در رویه ارسال کالاها، دچار مشکل میشود. بنابراین حتما به مسئله مرجوعی کالاها و کنسلی بازهها توجه داشته باشید.
در شرایط مرجوعی کالا به جز مواردی مانند «مشکل دستگاه پوز»، «کنسلی از طرف مشتری» و «از انبار دریافت نکردم»، بقیه موارد بررسی جدی صورت میگیرد و در صورت کوتاهی از سمت سفیر راننده، مبلغ مشخصی از کیف پول سفیر کسر میشود.
اگر در مرجوع شدن کالاها دلایلی مثل «مراجعه نکردن سفیر به آدرس بر اساس لوکیشن ثبتشده»، «ثبت شدن آدرس بهصورت اشتباه توسط راننده در صورت کامل بودن آدرس اولیه»، «ثبت شدن دو یا چند سفارش با دلیل عدم حضور» وجود داشته باشد، مبلغ به تعداد مرسولاتی که بهصورت فیک بازگشت داده شدهاند، از حساب راننده کم میشود.