Digiexpress Background
گزارشی که پیش روی شماست، دومین گزارش سالانه دیجی‌اکسپرس است. در این گزارش نگاهی کردیم به سال ۱۴۰۳ تا دستاوردها و فعالیت‌هایمان را مرور کنیم. اطلاعاتی که در ادامه می‌خوانید، روند پیشرفت پروژه‌ها، مسیر توسعه زیرساخت‌ها و وضعیت تیم‌های مختلف را در سال گذشته نشان می‌دهد. هدف ما از ارائه این اعداد و بررسی شاخص‌های مختلف، ترسیم تصویری روشن از مسیری است که ما را به مختصات فردا می‌رساند.

روی خط زمان

percent Image

نگاه کلی به سال ۱۴۰۳

۳۴٬۴۸۴٬۸۹۳ بسته

تعداد کل ارسال‌ها

۳,۳۹۰,۶۸۷ بسته

بیشترین تعداد بسته ارسالی در یک ماه

۹۵.۱٪

درصد ارسال به‌موقع

۵۴.۶ میلیون کیلومتر

مسافت طی‌شده در سال گذشته

۳ تا ۵ روز

میانگین زمان ارسال کالا

۹,۵۸۸,۹۷۹ بسته

زمستان؛ شلوغ‌ترین فصل سال گذشته

۲ کیلومتر

متوسط مسافت طی‌شده برای هر بسته

تهران؛ پُرارسال‌ترین شهر ایران با ۱۵,۸۱۴,۰۹۰ بسته

یعنی به‌طور میانگین هر دقیقه ۳۰ بسته راهی خانه‌ها شده‌اند.

۱۴۶,۵۵۵ بسته در ۱۴۰۳/۱۱/۲۷

بیشترین تعداد بسته ارسالی در یک روز

خدمات ما

گردش تجربه‌ها

کاری که ما در دیجی‌اکسپرس انجام می‌دهیم درواقع بخشی از چرخه‌ای بزرگ‌تر است؛ چرخه‌ای که از لحظه ثبت سفارش آغاز می‌شود و تا رسیدن کالا به دست مشتری ادامه دارد. هربار که این چرخه کامل می‌شود، تجربه‌ای تازه برای مشتری، فروشنده و حتی تیم ما رقم می‌خورد. گردش تجربه‌ها، اشاره به همین جریان مداوم دارد.

راننده دیجی‌اکسپرس در حال تحویل بسته
تعداد کل ارسال‌های امروز و فردا
۱٬۶۱۱٬۹۳۵
بسته
۱۴۰۳
۱۴۰۲
مقایسه با سال قبل
۱۰۵٫۸
percent Image

شهرهای پُرسفارش

در ارسال امروز و فردا

تعداد کل ارسال‌های زمان‌بندی‌شده
۳۰٬۸۳۹٬۶۵۰
بسته
۱۴۰۳
۱۴۰۲
مقایسه با سال قبل
۱۱٫۷
percent Image
نمایه بسته‌های ارسالی دیجی‌اکسپرس

شهرهای پُرسفارش

در تحویل زمان‌بندی‌شده

نقشه شهرهای پرتعداد سفارش در ارسال امروز و فردا
تعداد کل ارسال‌های تحویل حضوری
۲٬۰۳۳٬۳۰۸
بسته
۱۴۰۳
۱۴۰۲
مقایسه با سال قبل
۱۰٫۰۷
percent Image
گنجه‌ها
۲۵۱ عدد
۱۴۰۳
۷۴ عدد
۱۴۰۲
مقایسه با سال قبل
۲۳۹
percent Image
گنجدارها
۴۸۰ عدد
۱۴۰۳
۲۸۱ عدد
۱۴۰۲
مقایسه با سال قبل
۷۰٫۸
percent Image

شهرهای پُرسفارش

در تحویل حضوری

ناوگان

قاصد میلیون‌ها لبخند

سفیران یا همان قاصدانی که بسته‌ها را به دست مشتری می‌رسانند، تاثیرگذارترین نماینده برند ما محسوب می‌شوند. ناوگان برای دیجی‌اکسپرس مفهومی فراتر از معنای لغوی و ظاهری خود دارد. ناوگان ما تنها یک تیم نیست، بلکه هسته اصلی کسب‌وکارمان است؛ هسته‌ای که عملکرد آن به‌طور مستقیم بر اعتماد مشتری‌هایمان اثر می‌گذارد.

نمایی از مرکز پردازش و انبار دیجی‌اکسپرس
۲۷٪ افزایش

رشد جذب سفیر نسبت به سال ۱۴۰۲

نمایه کیلومترشمار رشد جذب سفیران در سال ۱۴۰۳
۱۸ سال

جوان‌ترین سفیر

۶۳ سال

مسن‌ترین سفیر

۶۸ میلیون تومان در ماه

بیشترین درآمد یک سفیر

نمودار دایره‌ای بیشترین درآمد ماهانه یک سفیر
۳۵ سال

میانگین سنی سفیران

نمودار نسبت جنسیتی سفیران
۷۹۳ نفر

تعداد سفیران خانم

منابع انسانی

هزار نقش؛ یک تصویر

در دیجی‌اکسپرس، منابع انسانی بر پایه تنوع نقش‌ها و تجربه‌های مختلف شکل گرفته است. همکارهایمان با پیشینه‌ها و مهارت‌های گوناگون، هرکدام بخشی از یک تصویر بزرگ‌تر را کامل می‌کنند؛ تصویری که درنهایت برند کارفرمایی ما را منعکس می‌کند. این تنوعِ نگاه باعث شد تا بتوانیم از زاویه‌های گوناگون به چالش‌های لجستیکی نگاه کنیم و راه‌حل‌های خلاقانه‌تر و موثرتری را برای نیازهای مشتری‌هایمان پیدا کنیم.

تصویر نمادین منابع انسانی دیجی‌اکسپرس

تکنولوژی و محصول

سکوی آینده

سال ۱۴۰۳، نقش تیم فناوری و محصول در دیجی‌اکسپرس تغییری اساسی کرد. اگر در گذشته تمرکز اصلی ما روی پشتیبانی از عملیات روزمره بود، در این سال، فناوری به موتور محرک استراتژی دیجی‌اکسپرس برای بازنگری زیرساخت‌ها تبدیل شد. این تغییر رویکرد باعث شد تا مسیر تازه‌ای را آغاز کنیم؛ مسیری که به‌سمت شکل‌دهی یک پلتفرم لجستیک برای همه کسب‌وکارها پیش می‌رفت.

تیم دیجی‌اکسپرس در حال کار
دراپ شیپینگ
  • پردازش و ارسال بیش از ۱۰ میلیون سفارش
  • پوشش بیش از ۹۹٪ سفارش‌های زمان‌بندی‌شده دیجی‌کالا
  • راه‌اندازی سرویس دریافت (Pickup) و اضافه شدن گنجه و پست به شبکه
ارسال توسط فروشنده (FBM)
  • تحویل بیش از ۵۰,۰۰۰ سفارش FBM
  • همکاری با بیش از ۱۸۰ فروشنده در تهران و البرز
  • جمع‌آوری میانگین ۷۳۰ سفارش به‌صورت روزانه از فروشندگان
  • افزایش سهم ارسال فروشنده و کوتاه شدن فرایند پردازش
  • ارتقای رضایت مشتریان از طریق رهگیری دقیق‌تر و بازه تحویل مشخص‌تر
سوپر اپلیکیشن رانندگان
  • افزایش بهره‌وری ناوگان و کاهش سفرهای بدون بار
  • کاهش خطاهای عملیاتی و ارتقای سرعت تحویل
  • بهبود تجربه رانندگان و افزایش رضایت آن‌ها
  • آماده‌سازی بستری برای سرویس‌های نوین لجستیکی