سخنرانی مدیرعامل دیجی‌کالا در نمایشگاه صنعت پست

مدیرعامل دیجی‌کالا باور دارد با رشد توسعه تجارت الکترونیکی، خدمات لجستیکی بیش از همیشه موردنیاز است. ازهمین‌رو محمدی بر لزوم توسعه صنعت پست و رشد آن تأکید نمود و راهکارهایی را پیشنهاد کرد.

«حمید محمدی» صبح دیروز در افتتاحیه نخستین همایش صنعت پست در مصلی تهران، اظهار داشت خدمات پست و لجستیک یک صنعت بسیار قدیمی است که همواره از ایران به‌عنوان اولین کشوری که به‌معنای واقعی خدمات پست در آن ارائه شد، یاد می‌شود.

او اعتقاد دارد با توسعه تجارت الکترونیک، خدمات لجستیکی بیش از همیشه موردنیاز است: «امروزه صدها میلیون بسته پستی توسط کسب‌وکارهای حوزه تجارت الکترونیکی تولید و ارسال می‌شوند که بخش بزرگی از مرسولات ناوگان پستی کشور را شکل می‌دهند. با توجه به افزایش حجم خدمات پستی و تنوع در این حوزه، باید به فکر توسعه صنعت پست باشیم و برای رشد آن تلاش کنیم.»

محمدی این توسعه را از سه جنبه بررسی کرد و اظهار داشت باید به استفاده از تکنولوژی در بهره‌وری، مقیاس‌پذیری و کاهش هزینه‌ها برای رشد پست روی آورد: «با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان به مقوله‌های جدیدی مانند لجستیک هوشمند و سریع‌تر رسید. پیگیری دقیق زمان تحویل سفارشات باید با کمک فناوری صورت پذیرد.»

مدیرعامل دیجی‌کالا تنوع خدمات پستی را یکی دیگر از مقوله‌های اصلی در مسیر توسعه پست دانست و گفت: «در بخش تجارت الکترونیک و مصرف‌کنندگان خدمات پستی تنوع بیشتری حس می‌شود. خدماتی مثل تحویل سریع زیر سی دقیقه یا Drop Shipping یا مراکز Pickup point و لاکرهای هوشمند که به خدمات پستی در دنیا اضافه شده است، در ایران باید بیشتر به آن رسیدگی کرد.»

introduce-digiexpress

محمدی اعلام کرد اتصال شبکه‌های لجستیکی به یکدیگر از مهم‌ترین نیازهای صنعت پستی کشور است و اظهار داشت درحال‌حاضر جدا از شبکه ملی پست، استارتاپ‌های زیادی در این حوزه فعالیت دارند و می‌توان با اتصال آن‌ها به یکدیگر و همچنین اتصال به شبکه پست ملی، کارهای زیادی برای توسعه این صنعت انجام داد.

به گفته محمدی، پلتفرم دیجی‌کالا درحال‌حاضر بیش از ۴۰ میلیون کاربر ماهانه و ۳۰۰ هزار فروشنده دارد؛ ازهمین‌رو خدمات لجستیکی همیشه برای دیجی‌کالا حائز اهمیت است و این شرکت در راستای ارائه خدمت بهتر در این زمینه تلاش می‌کند.

دیجی‌اکسپرس از بزرگ‌ترین فعالان حوزه لجستیک و مدیریت تدارکات در زنجیره تأمین کشور است. این شرکت خدمات سریع و مطمئنی را در زمینه دریافت و رساندن کالاهای مختلف از فروشنده به مشتری ارائه می‌کند.

دیجی‌اکسپرس از شرکت‌های زیر مجموعه دیجی‌کالا به دنبال بازی‌های پیروزمندانه‌ای است که تمام بازیکنانش را راضی نگه می‌دارد. این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه جابه‌جایی کالا در زنجیره تأمین فروشِ این روزهای کشور، امسال در نخستین نمایشگاه صنعت پست هم حضور دارد.

این نمایشگاه با گرد‌هم‌آوردن اهالی صنعت پست در کنار هم بستری برای تبادل دانش و طرح دستاوردهای این حوزه فراهم کرده است. موضوعات مرتبط با پست، تجارت الکترونیک و لجستیک هوشمند از محورهای اصلی برگزاری نمایشگاه هستند.

برای آشنایی با جدیدترین فناوری‌های صنعت پست و لجستیک می‌توانید به غرفه دیجی‌اکسپرس در مصلی تهران، سالن شبستان مراجعه کنید. شناخت چشم‌اندازهای شرکت، فرصتی بی‌نظیر برای خلق ارتباطات بیشتر فراهم می‌کند. دیجی‌اکسپرس از ۸ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۲، پذیرای علاقه‌مندان به آشنایی بیشتر خواهد بود.

برچسب‌ها:,
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*